Rakennusliiton Osasto 150 ry

Osaston viiri

Ammattiosasto on ammattilaisten osasto

Rakennusliiton osasto 150 perustettiin 17.11.1938 Forssan Työväentalossa pidetyssä kokouksessa. Vuoden 2023 lopulla osastossa oli n. 700 jäsentä.

Rakennusliittoon liittyessäsi, liityt samalla paikalliseen ammattiosastoon. Osaston toimintaa johtaa vuosittain jäsenten keskuudesta valittava hallitus. Vuoden 2024 Hallitus valittiin syyskokouksessa 22.11.2023. Vuoden 2024 hallitukseen kuuluu puheenjohtajan lisäksi 8 varsinaista jäsentä ja heidän varajäsenensä. Hallitus kokoontuu noin kerran kuussa.

Osaston tehtävänä on mm. valvoa toimintapiirissään alan työehtosopimusten noudattamista ja jäsentensä oikeuksia työmarkkinoilla, toimia alan työ- ja palkkaehtojen ja sosiaalisen lainsäädännön parantamiseksi, edistää jäsentensä opiskelua, ammatillista kehittymistä sekä kaikinpuolista yhteenkuuluvuutta ja keskinäistä kanssakäymistä. Osaston sääntöihin tästä.

Yleisiä kokouksia ovat sääntömääräiset kevät- ja syyskokoukset, näihin kaikki jäsenemme ovat tervetulleita. Kokouskutsut ilmoitetaan sekä tällä sivulla, että Rakentajassa.

Olet tervetullut oman osastosi toimintaan, osallistumalla voit itse olla mukana vaikuttamassa. Ottamalla yhteyttä osaston toimistoon, osaston yhteyshenkilöihin ja seuraamalla tämän sivuston, Rakennusliiton jäsenlehden Rakentajan ja Forssan lehden ilmoituksia, saat lisätietoa osaston järjestämästä toiminnasta ja jäseneduista. Tapahtumista ilmoitellaan lisäksi toimiston ilmoitustaululla.

Lataa tästä adobe reader